Today's thoughts...

Ibland så måste man ta ett steg tillbaka och observera det som sker.
Hur kan man veta att man gör rätt?
Det vet man aldrig men jag försöker följa mitt hjärta och jag vet att mitt hjärta är gott och att jag vill väl.
Jag har vänner från andra länder där vi inte delar samma språk.
Jag har mer än en gång bett dom om att:
"Om något blir fel när vi pratar och det kan upplevas negativt. Så snälla fråga mig och kom ihåg att jag i grunden är en god människa."
Jag vet att jag inte är felfri. Tro mig jag vet.
Men jag vet att jag inte är elak.
Jag är vuxen och tar ansvar för mina beslut och mina handlingar.
Jag växer som person varje dag, jag lär mig på mina misstag och jag har lär mig på mina erfarenheter.
Idag var jag ute och gick i skogen. På vägen hem mötte jag två mycket intressanta män.
En äldre stolt herre i den ärbara åldern av 87 år.
Vi förgyllde varandras tillvaro i dessa tider med att samtala lite på ortens kyrkogård där han arbetade med att plantera blommor på två gravar.
Jag fick träffa hans katt 15 år gammal.
När vi gick åt olika håll så tackade jag mannen för att ha gett min dag glädje. Hans ansikte lyste upp när jag sa detta och han tackade mig för sällskapet och samtalsstunden.
Vi ses igen sa vi när jag gick.
Sedan när jag kom ner till byn så mötte jag en fd myndighets person och även vi pratade lite med allt från skratt till tårar.
Ja ibland behöver man perspektiv på livet.
 
/Susann
 

Sometimes you have to take a step back and observe what happens.
How can you know that you are doing the right thing?
You never know, but I try to follow my heart and I know that my heart is good and that I want well.
I have friends from other countries where we do not share the same language.
I have more than once told them:
"If something goes wrong when we talk and it can be told in a negative way. Please ask me what I mean and remember that I am a good person."
I know I'm not flawless. Believe me I know.
But I know I'm not a mean person.
I am an adult and take responsibility for my decisions and my actions.
I grow as a person every day, I learn from my mistakes and I have learned from my experiences.
Today I was out walking in the woods. On the way home I met two very interesting men.
An elderly proud gentleman of the honorable age of 87 years.
We gilded each other's lives in those times by talking a little at the village cemetery where he worked on planting flowers on two graves.
I got to meet his beautiful cat 15 years old.
When we went in different directions, I thanked the man for giving my day joy. His face lit up when I said this and he thanked me for the company and the conversation.
See you again we said as I walked.
Then when I came down to the village I met a former authority person and we also talked a bit with everything from laughter to tears.
Yes sometimes you need perspective on life.

/Susann

 
Taggar: 2020, comfort zone, corona, diary, global, hope, kids, love, peace, photo, poem, sweden, woman, world;

Kommentera inlägget här :