Good night.

God natt.
Ytterligare går ännu en dag mot sitt slut och en ny dag börjar sakta att gry.
En dag där mina tankar snurrat runt mest hela dagen, beslut som skall fattas, uppdrag som ska utföras och lösningar på dagens uppgifter samt planer för i morgon.
Jag försöker att planera mitt liv och mina dagar så gott det går. Jag har plan a, plan b och eventuellt plan c.
Men jag har försökt att ta bort plan b och c för att ha dessa och några reserv planer till som jag brukade att ha så har detta satt en väldigt hög stress faktor på mig.
Så nu är det plan a som gäller och skulle jag behöva en plan b så lägger jag nu mer upp den efter behov.
Med denna förändring så tycker jag att min stressnivå har blivit lägre, jag försöker påverka det jag kan påverka och acceptera det som jag inte kan påverka.
Som exempel om vi bestämmer en tid som vi ska ses eller prata och du gång efter gång struntar i att hålla tiden. Så respekterar du ej min tid, jag har annat att göra än att vänta på dig. Jag väntar gärna på dig om du visar mig respekt.
Jag talar om detta för dig att jag inte accepterar att du slösar bort min tid. Jag ser till att budskapet går fram till dig.
Då har jag gjort det jag kan och jag har påverkat det jag kan påverka.
Hur du sedan väljer att ta denna information är upp till dig. Jag kan inte påverka dig mer om du inte vill förändra ditt beteende emot mig.
Respekterar du inte min tid så tänker inte jag kasta bort min tid på att vänta på dig.
Vissa beslut är inte alltid roliga att ta men ibland så tvingas man.
Vad jag vet är att jag mår så mycket bättre när jag visar respekt för mig själv och människor runt omkring mig och vi alla mår bra av att minska på vår stress nivå.
God natt till er som precis som jag skall sova nu. Dröm söta drömmar.
God morgon till er som börjat en ny dag. Jag önskar er en fin dag.
Kram.
/Susann
 

Good night.
Yet another day is coming to an end and another day is slowly beginning to dawn.
A day where my thoughts revolved around most of the day, decisions to be made, assignments to be carried out and solutions to today's tasks and plans for tomorrow.
BI try to plan my life and my days as best I can. I have plan A, plan B and possibly plan C.
But I have tried to remove plan B and C to have these and some spare plans that I used to have so this has put a very high stress factor on me.
So now it is plan A that applies and if I need a plan B then then I will create it.
With this change I my stress level has become lower, I try to influence what I can influence and accept what I cannot influence.
As an example, if we decide a time to meet or talk and you over and over again ignore the time. Then you do not respect my time, I have other things to do and you do waste my time. I'll be happy to wait for you if you show me respect.
I am going to tell you about this, I do not accept that you are wasting my time. I make sure the message goes to you.
Then I have done what I can and I have influenced what I can influence.
How you then choose to take this information is up to you. I can't influence you anymore if you don't want to change your behavior towards me.
If you do not respect my time, I do not intend to waste my time waiting for you.
Some decisions are not always fun to make but sometimes you are forced to.
What I do know is that I feel so much better when I show respect for myself and people around me and we all feel good about reducing our stress level.
Good night to you who just like me to sleep now. Dream sweet dreams.
Good morning to you who have started a new day. I wish you a nice day.
Hug.


/ Susann

 
Taggar: 2020, comfort zone, corona, diary, global, good morning, good night, goodnight, hope, love, peace, photo, sweden, woman, world;

Kommentera inlägget här :