Good night.

God natt.
Ännu en dag är på väg att avslutats i mitt hem och en ny dag har börjar.
Just nu rekommenderas äldre personer att undvika offentliga platser med människor samt att be någon att hjälpa dom att handla.
Idag såg jag det mest bedårande, kärleksfulla och fantastiska jag någonsin sett.
Det var en äldre man med sin fru som var i affären för att handla mat.
 
Maken var liten, men stolt i sin hållning och åren hade satt sina spår på honom.
Hans fru var liten, nätt, rynkig med så fint hår och så söt.
Han var så stolt över sin vackra fru och det syntes på dom att det fanns kärlek, ömsesidig respekt och många års äktenskap mellan dom.
Ingen av dom såg rynkorna eller håret som vitnat med åren på varandra.
Glöden fanns fortfarande kvar mellan dom.
Hans fru hade gjort sig vacker med läppstift och maskara.
Jag såg hur viktigt det var för mannen att få vara man och ta hand om sin fru.
Jag gick förbi mötte deras blick och log.
Glädjen och kärleken dom omedvetet delade med sig till mig fyllde mitt hjärta med vördnad.
Med denna upplevelse idag så bär jag med mig i livet att se det fantastiska att åldras ihop.
Äkta kärlek klarar dåliga och bra tider.
God natt till den som precis som jag ska sova. Låt oss drömma vackra drömmar.
God morgon till dig som börjat en ny dag. Jag önskar dig en strålande dag.
God natt.
 
/Susann
 

Good night.
Another day is about to end in my home and a new day has begun.
Right now, older people are advised to avoid public places with people and ask someone to help them shop.
Today I saw the most adorable, loving and amazing I have ever seen.
There was an older man with his wife who was in the store to shop some food.


Husband was small but proud in his attitude and the years had left his mark on him. 

His wife was small, pretty, wrinkled with such fine hair and so cute.

He was so proud of his beautiful wife and it seemed to them that there was love, mutual respect and many years of marriage between them.
None of them saw the wrinkles or the hair that testified over the years.
The glow was still there between them.
His wife had made herself beautiful with lipstick and mascara.
I saw how important it was for the man to be a man and take care of his wife.
I walked past and met their gaze and smiled.
The joy and love they unconsciously shared with me filled my heart with reverence.
With this experience today, I carry with me in life to see the great thing about aging together.
True love copes with bad and good times.
Good night to the one who just like me to sleep. Let's dream beautiful dreams.
Good morning to you who have started a new day. I wish you a brilliant day.
Good night.

/Susann

 
Taggar: 2020, comfort zone, diary, global, good morning, good night, goodnight, hope, kids, love, peace, photo, poem, sweden, woman, world;

Kommentarer :

#1: Anonym

👍👍👍👍

skriven

Kommentera inlägget här :