Good night.

God natt.
Ja då var denna dag strax slut.
Det har varit en tråkig dag med några stunder med skratt och tokiga ideér.
 
Men det är en tanke speciellt som slog mig då jag inte har någon uteplats att sitta på och njuta av det fina vädret.
Ni som känner mig kommer inte bli förvånade över min tanke som kom farande i mitt huvud. Ni kommer att skratta gott.
Vänta ska jag berätta.
Det är ju så att till lägenheten jag bor i så finns en parkering.
Jag älskar ju att vara ute i trädgården och tidigare har jag ju haft stor trädgård. 
Nu så tänkte jag leta efter ny parkeringsplats till min bil.
Ställa mina ute möbler på parkeringen och plantera växter i krukor. Plötsligt har jag skapat mig en egen oas mitt i byn.
Jag undrar om man skulle underhålla många i byn pga mina tokiga ideér?
Men tänk vad många man skulle glädja med att ge dom något att prata om plus att jag skulle kunna sitt på min asfalterade trädgård i min hammock och sköta om mina växter i krukorna stående på asfalten.
Sitta där och grilla härliga sommar kvällar.
Ja du detta var en tanke som kom i mitt huvud och jag har skrattat gott åt den.
Sådan är jag, en tjej med många tankar om allt mellan himmel och jord.
 
Annars så har det mest varit pyssel hemma med min dotter och lite träning.
Måste lägga upp träningen hemma nu när jag inte kan gå till gymmet.
Jag räknar ner dagarna tills vi alla kan vara tillbaka i vardagens rutiner och jag hoppas hela världen ser att vi alla behöver varandra.
 
Nu önskar jag er som precis som jag en God natt och sov gott. Jag önskar oss vackra drömmar.
God morgon till dig som börjat en ny dag. Jag önskar er en dag full av kärlek.
God natt.
/Susann
 

Good night.
Yes, this day is soon ended.
It was a boring day with a few moments of laughter and crazy ideas.

But it is a thought especially that struck me as I have no garden to sit on and enjoy the nice weather.
You who know me will not be surprised at my thought that came to mind.You will laugh well.

Wait, I'll tell you.
I am renting a parking outsider the apartment I live in.
I love being out in the garden and I had a big garden before I moved here.
Now I was thinking of looking for a new parking space for my car.
Put my outdoor furniture in the parking lot and plant plants in pots. Suddenly I have created my own oasis in the middle of the village.
People in the village will for sure talk about my crazy ideas?
I also think that people will be happy to have something to talk about plus that I could sit in my garden in my hammock and take care of my plants in the pots standing on the asphalt.
Sit there and grill lovely summer evenings and just enjoy.
Yes this thought came to my head and I have laughed a lot at it.
This is me, a girl with many thoughts about everything between heaven and earth.

Otherwise, it has mostly been work at home with my daughter and some training.
I have to do workout at home now that I can't go to the gym.
I count down the days until we can all be back in everyday routine and I hope the whole world sees that we all need each other.

Now I wish you as well as I have a good night and sleep well. I wish us beautiful dreams.
Good morning to you who have started a new day. I wish you a day full of love.
Good night.

/Susann

 
 
Taggar: 2020, comfort zone, corona, diary, global, good morning, good night, hope, kids, love, peace, photo, sweden, woman, world;

Kommentera inlägget här :