Today's thoughts...

Positiva tankar i svåra tider.
Ute blåser det halv storm här det är inte så kallt och luften är frisk.
Jag var ute en kort stund och gjorde lite ärenden som jag var tvungen att göra. Gatorna är ganska tomma man påminns om dagens allvar när jag stod i kön i affären.
På golvet hade dom gjort markeringnar så man höll avstånd från varandra. Dock så brydde sig damen bakom mig inte om det. 
Jag betalade och gick hem.
Jag ser mig omkring i rummet där jag sitter och funderar på vad jag ska hitta på helst av allt så skulle jag vilja lägga mig att sova och gömma mig under mitt täcke.
Tvn står på som vanligt som sällskap.
Här sitter jag ensam med familj och vänner i andra länder.
Jag försöker att uppmuntra den som är ledsen och ensam.
Ensamheten är som en spark i magen, mina ögon fylls av tårar, ångesten kryper under ytan och jag är så frustrerad.
Jag gråter tyst.
Vad som är bra ör att ingen ser mina tårar.
Jag försöker tänka på något positivt.
Jag skulle vilja samla familjen och vänner till en fest för att fira kärleken.
Kärleken är det vackraste som finns.
När två hjärta smälter och blir ett hjärta som slår i samma takt.
Live, Love & Laugh.
/Susann
 

Positive thoughts in difficult times.
Outside it is blowing half storm it is not that cold and the air is fresh.
I was out for a short while doing some errands that I had to do. The streets are quite empty, I am reminded of the seriousness of the day when I was in the queue at the store.
On the floor in the shop they had made the markings so that people kept away from each other. However, the lady behind me didn't care.
I paid and went home.
I look around the room where I sit and think about what to do, I would like to go to sleep and hide under my blanket.
Tvn stands on as usual as a company.
Here I sit alone with family and friends in other countries.
I try to encourage the one who is sad and alone.
Loneliness is like a kick in my stomach, my eyes are filled with tears, the anxiety creeps under the surface and I am so frustrated.
I cry quietly.
What is good is that no one sees my tears.

I'm trying to think of something positive.

I would like to gather family and friends for a party to celebrate love.
Love is the most beautiful thing there is.
When two heart melts together and becomes a heart that beats at the same rate.
Live, Love & Laugh.

/Susann

 
Taggar: 2020, comfort zone, corona, diary, global, hope, kids, lake, love, ocean, peace, photo, sweden, woman, world;

Kommentera inlägget här :